Saturday, November 6, 2010

KU INGIN KAMU : BAB 16.5

Bab 16..5
 Aku bagaikan tidak percaya dengan apa yang aku sedang lakukan sekarang. Tidak pernah terlintas di fikiranku untuk begini. Ya. Aku sedang menaip. Menaip sebuah kisah cinta Hakimi dan Ayu. Mereka terlalu dekat di hati aku. Kewujudan Hakimi dan Ayu dipengaruhi oleh diriku sendiri.

 Masa bagaikan terhenti tatkala aku menghasilkan BAB 16. Tanganku begitu laju menekan papan kekunci. Terasa begitu cepat aku menyiapkannya. Hakimi. Kau laahir tanpa aku duga. Kau bagaikan sebahagian dari diriku. Namun kau hanyalah watak yang aku ciptakan setelah aku tidak mampu menahan beban di hatiku. Ia bermula semenjak aku dihimpit dengan kahadiran gadis itu ke dalam mimpi-mimpiku. Aku cuba menidakkan perasaan itu. Aku berlari menjauhkan diri dari perasaan itu. Aku terjatuh sekali lagi dan terus perasaan itu terus menyelubungi diriku. Aku tidak mampu berbuat apa-apa lagi.

 Meluahkan perasaan Hakimi di dalam BAB 16 sambil diiringi lagu hilang nyanyian Susan Neva dan Udjo. Pemain mp3 di dalam komputer ini telah diaktifkan mood shuffle. Bermakna lagu akan dipilh secara rawak. Sewaktu aku sedang menyiapkan BAB 16 lagu hilang terpasang dengan sendirinya lalu membuat jiwaku tertekan. Aku cuba bertahan. Papan kekunci ditekan ku dengan lebih pantas. Aku cuba bertahan mengawal perasaan ku ini. Tiada yang mampu memahami lelaki seperti aku. Mataku digenangi air. Lalu ia jatuh membasahi pipiku kembali. Sebelum ini aku telah bertekad untuk tidak akan menangisinya lagi. Hakimi dan Ayu. Kalian menewaskan aku. Luahan hati Hakimi pernah dirasai aku sebelum ini. Hakimi, kau beruntung memiliki perasaan sepertiku. Tetapi aku tidak beruntung seperti dirimu.

 Sudah jam 5.10 petang. Rasanya sudah cukuplah untuk BAB 16. Aku menutup komputer di pejabatku. Cakera keras dari dalam CPU komputer dicabut lalu dimasukkan ke dalam beg ku. Aku menyarung jaketku. Aku memastikan dahulu barang-barang yang hendak dibawa balik telah dimasukkan ke dalam beg. Aku mematikan suis pendingin hawa dan berlalu keluar. Waktu untuk aku pulang. BAB 17 akan disambung esok!

LAYAN LAGU NI DULU. hehe

No comments:

Post a Comment